Celková čiastka
Zostávajúci čas
Na 2. nedeľu po narodení Pána vám ponúkame zamyslenie o. Vladimíra Skybu, protosynkela Bratislavskej eparchie.
Je to neuveriteľné. Filozofickému termínu Logos, ktorým grécki učenci vyjadrovali tvorivé myslenie, mimočasovú myšlienku, tvorivý rozum sveta, bližšie neurčenú ideu, dal jednoduchý rybár od Galilejského jazera obsah, keď ho nazval vteleným Božím Slovom: „ Na počiatku bolo Slovo a Slovo bolo u Boha a to Slovo bolo Boh“ (Jn 1, 1). A potom vydáva svedectvo: „ A Slovo sa telom stalo a prebývalo medzi nami“ (Jn 1, 14). Nie je to rétorický zvrat gréckeho učenca, ale prežitá skúsenosť. Ján očitý svedok, podáva o tom svoje osobné svedectvo. „ A my sme uvideli jeho slávu, slávu, akú má od Otca jednorodený Syn, plný milosti a pravdy.“ Nie je to učené slovo rabína alebo učiteľa Zákona, ale vášnivé svedectvo pokorného rybára, ktorý bol od mladosti priťahovaný Ježišom z Nazareta. Spolu s ostatnými učeníkmi zakúsil Ježišovu lásku. Bol svedkom jeho zázrakov, počul ho kázať. Ako jediný z učeníkov videl ho zomierať na kríži a spolu s Petrom, ako prvý z učeníkov boli pri Ježišovom prázdnom hrobe. Spolu s ostatnými prijal jeho Ducha. Zo všetkých týchto skúseností, o ktorých meditoval vo svojom srdci, Ján vyvodil hlbokú vnútornú istotu: Ježiš je vtelenou Božou múdrosťou, je večným Slovom, ktoré sa stalo smrteľným človekom. V Ježišovi Kristovi sa napĺňa tajomstvo Boha, ktorý v osobe svojho syna sa ponížil, aby tak povýšil nás. Učeníci tým, že poznali Ježiša, počúvali jeho kázanie a videli znamenia, ktoré konal, spoznali, že v ňom sa naplnili Písma. Ježiš Kristus svojim životom, svojou smrťou a zmŕtvychvstaním dáva zmysel nášmu životu. Pre každého muža a ženu je dôležité nájsť zmysel vlastnej existencie. Betlehemské dieťa nám zjavuje pravú ,tvár` dobrého a verného Boha, ktorý nás miluje a neopúšťa nás, a to dokonca ani v smrti. V Ježišovi Kristovi má náš život zmysel aj vtedy keď je podobný nemohúcemu betlehemskému dieťaťu, aj vtedy keď sme vystavení pokušeniam, ako on sám na púšti, aj vtedy, keď svoj životný údel vnímame ako kríž na Golgote, lebo Kristus dáva na všetko odpoveď svojim zmŕtvychvstaním. Jánov Prológ sa končí slovami: ,Boha nikto nikdy nevidel. Jednorodený Boh, ktorý je v lone Otca, ten o ňom priniesol zvesť` (Jn 1, 18).
Celková čiastka
Zostávajúci čas
Info: +421 48/471 0810 Po-Pia 09:00-15:00 Facebook Instagram