Celková čiastka
Zostávajúci čas
V priebehu posledného týždňa sa dalo do pohybu viacero vecí. Terajšia vláda stabilizovala svoje počty a aj riešenie ozbrojeného konfliktu východne od nás mierne pokročilo k ukončeniu krviprelievania.
Rusko vyhláseniami o nutnosti získania ruského štátneho občianstva na ním okupovaných územiach dáva signály, že tiež chce nateraz ukončiť svoju vojenskú operáciu. Kto odmietne prijať ruský pas, musí opustiť svoj domov. Čas na rozmyslenie dostali obyvatelia do septembra. Vedenie Ruska rovnako dodáva, že kto by odmietol prijať ruské štátne občianstvo, bude považovaný za ich protivníka a tak s ním aj budú nakladať. Na bezpečný odchod takýchto ľudí to nevyzerá.
Ruský ideológ Vladimir Solovjov v tamojšej televízii dokonca vyjadril presvedčenie, že Rusko by malo obnoviť bývalé sovietske základne vo východnej Európe, ak by chaos v Spojených štátoch amerických pokračoval aj vo volebnom období po prezidentovi Trumpovi. Diskusia vo verejnoprávnej televízii prebehla po telefonáte medzi americkým a ruským prezidentom.
Z týchto vyjadrení za zdá, že rozlohou najväčšia krajina sveta ešte neupustila od svojich predstáv o rozširovaní svojich sfér vplyvu. Vzdialenejšia i nedávna minulosť však ukazujú, že podmaňovanie území násilím neprináša blahobyt krajine, a ani jej satelitom, ale skôr naopak.
Úspešné sú teraz krajiny, ktoré investujú nielen do zbraní, ale aj do technologických inovácií, rozvoja hospodárstva a vytvárania obchodných väzieb vo svete, do nových trhov.
Najľudnatejšia krajina sveta sa do konfliktu v našom susedstve veľmi nezapája, ale naopak veľa investuje do ekonomiky a do vývozu. V najbližších mesiacoch má prísť do Európy ich najväčší automobilový výrobca, ktorý bol v minulom roku šiestym najväčším výrobcom automobilov na svete. Toto umiestnenie v minulom roku dosiahol aj napriek tomu, že okolo 90 percent produktov predal v domácej Číne. Japonský, nemecký, juhokórejský severoamerický a francúzsky koncern, ktoré ho v minulom roku predbehli, pritom predávajú automobily viacerých značiek po celom svete.
Čínsky výrobca automobilov má okrem štátnych dotácií domácim firmám výhodu aj v tom, že takmer celý výrobný proces aj takmer 80 percent komponentov vozidla má vo vlastnej réžii. Firma dokonca nakúpila aj vlastné lode na prepravu svojich produktov do celého sveta. Ich batériové moduly pre elektromobily nakupujú aj iní výrobcovia elektromobilov z celého sveta.
Aj my doma na Slovensku, ale aj v Európe, namiesto nárastu slovných aj násilných konfliktov potrebujeme vízie do budúcnosti, na ktorých by sme sa mohli zjednotiť. Pracovať na rozvoji krajiny a jej obyvateľov, a nie na ich ničení.
Celková čiastka
Zostávajúci čas
Info: +421 48/471 0810
Po-Pia 09:00-15:00
Facebook
Instagram